Umum

Pakaian yang sesuai untuk ibu menyusu

Dulu masa mengandungkan Yusuf, saya seronok sgt sbb tak perlu beli baju mengandung pun sbb saya pakai je jubah-jubah yg ada..hehe..syukurlah badan tak membesar dgn terlampau banyak..hehe
Bila dah bersalin..dah abis pantang..bermula lah hidup sbg ibu menyusu..
Tp, sayangnya…jubah-jubah yg ada dah tak semua boleh pakai utk tujuan menyusukan Yusuf. Jadi, kenalah buat pilihan…mana yg ada butang depan dan sesuai utk menyusu je boleh pakai…yg mana yg takde tu terpaksa lah simpan dulu..

Baju menyusu muslimah

Sebenarnya, boleh je ubahsuai jubah tu, letak zip ke..tp mak pula bising, dia kata sayang la nk ubahsuai jubah tu..akhirnya jubah tu tersimpan elok je dalam almari..hihi
Apa2pun, sekarang ni sgt mudah utk dptkan pakaian ibu menyusu, seperti bra menyusu, jubah, baju kurung, blouse dan t-shirt utk menyusu.
Yg penting, kita mesti sentiasa happy sbg ibu menyusu..okey 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge